اینترنت ماهواره ای چیست!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



کاربران اینترنت با استفاده از امکانات متعددی قادر به اتصال به اینترنت و استفاده از منابع موجود می باشند. استفاده از خطوط تلفن معمولی ، مودم کابلی ، خطوط DSL  ، اینترنت بدون کابل ، نمونه هایی در این زمینه می باشند. در صورتیکه کاربران اینترنت قادر به استفاده از هیچکدام از وسایل ارتباطی فوق نباشند ، امکان استفاده از اینترنت ماهواره ای وجود خواهد داشت.اینترنت ماهواره ای از خطوط تلفن و یا سیستم های مبتنی بر کابل برای برقراری ارتباط استفاده نمی نماید. در این سیستم ها از یک "بشقاب ماهواره ای" برای ارسال و دریافت اطلاعات (دوطرفه) استفاده می گردد.معمولا در این نوع سیستم ها سرعت ارسال اطلاعات معادل یک دهم سرعت دریافت اطلاعات است. مودم های کابلی و خطوط DSL  نسبت به اینترنت ماهواره ای دارای به سرعت مراتب بیشتری در رابطه با دریافت اطلاعات می باشند . سرعت اینترنت ماهواره ای ده برابر سرعت یک مودم معمولی است.

روش کار اینترنت ماهواره ای بر خلاف ظاهر پبچیده، ساده می باشد. همانطور که می دانید در یک ارتباط اینترنت معمولی(DIAL UP) میزان اطلاعات ارسالی بسیار ناچیزتر از اطلاعات دریافتی می باشد. بنابراین برای خط ارسال از هرنوع، حتی ارتباط ضعیف و یا کارت های اینترنت کم سرعت نیز می توان بهره برد.

 

مزایای استفاده از اینترنت ماهواره ای

دسترسی به اینترنت از طریق ماهواره،چنان سرعتی به نقل و انتقالات شما می دهد که باور کردنی نیست. دسترسی به اینترنت از طریق ماهواره، یک دسترسی مافوق سریع است که با استفاده از یک آنتن بشقابی می تواند سرعت نقل و انتقالاتِ شما را به 400 کیلو بایت در ثانیه برساند این عدد را با 4 یا 5 کیلو بایت در ثانیه ای که از طریق دسترسی تلفنی با آن می سازید، مقایسه کنید تا متوجه شوید که اینترنت ماهواره ای، چه موهبتی است.

 

انواع اینترنت ماهواره ای

سه نوع اینترنت ماهواره ای وجود دارد:

1.  اینترنت آفلاین: در سراسر دنیا افراد مختلف از اینترنت ماهواره ای آنلاین در حال استفاده هستند و در حال دانلود فایلهای مختلف هستند و ماهواره برای آنها فایلها را ارسال میکند تا دریافت کنند در این روش شما هم میتوانید از فرصت استفاده کنید و فایلهایی که آنها در حال دریافت هستند را دریافت کنید . برای اینکار شما احتیاج به سخت افزار اینترنت آنلاین یکطرفه دارید و برای دانلود هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید

2.  اینترنت یک طرفه: با سرعت 400 کیلو بایت در ثانیه به پیاده کردن و یا به اصطلاح دانلود فایل ها بپردازید. ولی برای ارسال اطلاعات باید از یک مودم استفاده کنیم که معمولا دارای سرعت پایینیه.

3.  اینترنت دوطرفه: که هم برای ارسال به کار می روند و هم برای دریافت. در نتیجه نیاز به مودم آنالوگ از بین می رود و امکان انتقال دادن اطلاعات شما را تا سرعت 200 کیلو بایت در ثانیه فراهم می آورد.

 

 

تجهیزات لازم برای استفاده از اینترنت ماهواره ایی یک طرفه واینترنت آفلاین:(لوازم مورد نیاز برای این دو نوع یکسان می باشد)

 

1.      آنتن پارابولیک یا همان دیش معمولی

2.      یک LNB معمولی

3.      یک کارت DVB

4.      یک مودم برای ارسال اطلاعات

5.      یک کابل برای اتصال دیش به رایانه

 

نوع دیش: شما میتوانید از دیش های معمولی برای اینکار استفاده کنید حداقل سایز دیش شما بایستی 90 باشد سایزهای کوچک‌تر شما را با مشکل مواجه می کند . پیشنهاد ما استفاده از دیش 120 است که اگر بطور دقیق نیز جهت یابی شود سیگنال قوی به شما خواهد داد و در سرعت دانلود شما تأثیر بسزایی دارد. البته منظور ما از دیش ، دیش معمولی است . دیش اگر استاندارد طراحی شود حتی با سایز 40 می توانید سیگنال سایز 120 را دریافت کنی

نوع LNB: ال ان بی شما همان ال ان بی معمولی رسیور های خانگی می باشد فقط پیشنهاد می شود از ال ان بی خوبی استفاده کنید تا بهترین کیفیت و سرعت را داشته باشید همچنین کابلی که استفاده می کنید کابل خوبی باشد فیش ها را در دو سر آن متصل کنید قبل از اتصال محل را با سوهان بسائید تا بهترین اتصال را پیدا کند روی آن چسب بزنید و لاستیک مخصوص ضد باران را روی آن قرار دهید همه اینکار ها نتیجه اش داشتن کیفیت بالاست .

 

نوع کارت DVB: کارت dvb یا اصطلاح عامیانه آن کارت رسیور ، کارتی است که روی اسلات PCI  مانند کارت مودم یا کارت گرافیک و ... در کامپیوتر شما نصب می شود . این کارت دارای ورودی فیش ال ان بی است که از طریق کابل معمولی رسیور به LNB که روی DISH نصب شده است می رود

انواع کارت های DVB: این کارت ها در دو نوع به بازار عرضه می شود اول کارت هایی که خود دارای CPU هستند و cpu ی کامپیوتر شما را به زحمت نمی اندازند دوم کارت هایی که فاقد CPU هستند و برای پردازش اطلاعات دریافتی از دیش از cpu ی کامپیوتر شما استفاده می کنند.

از کارت های دسته اول میتوان Nexus و SkyStar1 نام برد و از کارتهای دسته دوم vision plus و SkyStat2 و ... که در بین این کارت ها کارت SkyStar2 هم قیمت مناسبی نسبت به بقیه کارت ها دارد و هم کیفیت واقعا عالی دارد آخرین ورژن کارت Sky Star 2.6d می باشد که ساخت کره است .

 

 

آشنایی بیشتر با انواع کارت های DVB  موجود در بازار

1. آشنایی با کارت USB DVB-S Q-BOX  یا شرکت TENOW: بنا بر نوشته های سایت سازنده این کارت ، شرکت Tenow International Limited یک شرکت هنگ کونگی (Hongkong ) و تخصصی در زمینه طراحی و ساخت گیرنده هایDVB-S, DVB-T و DVB-C و تجهیزات مرتبط با آنها است .

این شرکت دارای سالها تجربه در زمینه تجارت DVBا(Digital Video Broadcasting ) یا همان امواج ارسالی به فرمت دیجیتال می باشد و پیش از آنکه محصولات خود را در اختیار مصرف کنندگان خود قرار دهد ، آنها را تحت سخت ترین آزمایشها و با آخرین تجهیزات قرار می دهد تا از کیفیت آنها اطمینان یابد . بنا به گفته آنها ، این شرکت تنها محصولاتی با کیفیت بالا را به مشتریان خود و با مناسب ترین قیمت ارائه می دهند . تیم طراحی و ساخت این شرکت از زبده ترین متخصصان آسیایی در زمینه امواج دیجیتال تشکیل شده است و بنا به گفته آنها محصولات این شرکت از پشتیبانی مناسبی ازسوی شرکت سازنده آنها برخوردار هستند .


کارت DVB-S Q-BOX در حقیقت یک گیرنده دیجیتالی کوچک است که دارای ظاهری زیبا و جذاب و عملکرد بالایی است . اتصال این کارت به کامپیوتر یا Laptop به کمک پورت پر سرعت USB2.0 انجام می شود . به کمک این کارت می توان به صورت نا محدود به ضبط و تماشای صدها شبکه رادیویی و تلوزیونی پرداخت و از تماشای آنها لذت برد . نرم افزار ساده مورد استفاده همراه با این کارت ، تنها برنامه ای برای تماشای شبکه های رادیویی و تلوزیونی نیست ، بلکه برای شما امکان اجرای فایل های DVD , CD , Mp3 , Mp4 , Rm , Mov و دیگر فایل های Media)ا radio, newspaper,television, etc ) را نیز فراهم می آورد .

قالب اصلی کارت

1.    ابعاد کوچک و ظاهری زیبا : ابعادی کوچک تر از یک پاکت سیگار

2.    پورت انتقال پرسرعت USB2.0 : پورت  USB2.0 با سرعت انتقال دیتای برابر با i480Mb/S
به سادگی امکان تماشای تصاویر با وضوح بالا ( HDTV ) و یا با کیفیت DVD را فراهم می آورد

3.    قابلیت ضبط و مشاهده برنامه های رادیویی و تلوزیونی

4.    پشتیبانی یا تامین Multi-Media Files : نرم افزاری قدرتمند در مشاهده شبکه های رادیویی و تلوزیونی و در کنار آنها فرمت های ,DVD, CD , MP3 , MP4 ...

5.    پشتیبانی از نرم افزارهای سه بخشی : پشتیبانی از پلایر ProgDVB و سایر برنامه های معروف در این زمینه و نیز  DVBDream

6.    دارای قابلیت انتقال دیتا یا اطلاعات

جزئیات عملکردی این کارت

1.    دریافت شبکه های رادیویی و تلوزیونی دیجیتال ماهواره و لذت از تماشای آنها بر روی کامپیوتر یا Laptop

2.    سرویس راهنمای الکترونیکی برنامه ها یا EPG و همچنین Teletext

3.    اMulti Channel Preview and Channel Recall یا پیش زمینه برنامه شبکه ها و فراخوانی آنها

4.    لیست Favourite یا دسته بندی مطلوب شبکه ها

5.    کنترل و هدایت دیش

6.    نمایش قفل سیگنال یا Signal Lock

7.    تصاویر با وضوح بالا و تماشای آنها به کمک پورت USB2.0 تا حداکثر سرعت i480Mb/S

8.    پشتیبانی از شبکه های با وضوح بالا یا HDTVا(MPEG2 and MPEG4/H.264) با کیفیتی بالا و مرز i1080i

ضبط برنامه و قابلیت تصویربرداری از Frame ها بصورت همزمان با مشاهده تصاویر و یا به صورت جدول زمان بندی شده ( Scheduled Programs ) و ضبط برنامه ها به فرمت MPEG2

9.    قابلیت Time-Shift یا همان جابجایی زمان و البته برای فواصل زمانی کوتاه  Frame Capture و ویرایش آنها

10.                      پشتیبانی از نرم افزار Multi-Media

11.                      امکان انتخاب ابعاد تصویر بصورت 4:3 و یا 16:9

12.                      تنظیم کیفیت و وضوح تصاویر

13.                      امکان انتقال دیتا --> IP Data Transmission

14.                      ریموت کنترل و Hot Key  کلیدهای با قابلیت خاص

 

 

 

خصوصیات

 

1.    دریافت محدوده فرکانس i950~2150 MHz

2.    Input level -65~-25dBm

3.    Symbol Rateا 1~45Mbps

4.    QPSK F.I.L.T.E.Rا QPSK DSNGا: QPSK 8-PSK, 16 QAM, 16 APSK, 32 APSK

5.    FEC 1/2, 2/3, 3/4, 5/6, 7/8,9/10 and Auto

6.    Support Data Burst & Tone Burst

7.    Universal Serial Bus 2.0 Standard

8.    ولتاژ مورد نیاز برای LNB ا 13 و i18 ولت با محافظ مدار

9.    حداکثر جریان LNB برابر با i450mA

10.                      پوشش DiSEqC:1.2

 

 

سیستم مورد نیاز

1.    cpu Pentium 3/4 with speed 1 Ghz or highter

2.    Windows XP with Service Pack 1/2 or Windows 2000 with Service Pack4

3.    system memory  حداقل باید 256 مگابایت باشد

4.    AC97 compatible PCI  Sound card

5.    CD or DVD-ROM drive : برای نصب درایور و سایر برنامه ها

6.    Interface یک پورت USB2.0



محتویات هر پکیج

1.    یک عدد کارت USB DVB-S TV Q-Box

2.    یک آداپتور

3.    ریموت کنترل

4.    یک کابل USB

5.    اCD حاوی درایور کارت و سایر برنامه ها   

 

جمع بندی

1.    با توجه به سیستم نسبتا کم مورد نیاز برای این کارت و توصیحات سایر دوستان ، این کارت از دکودر MPEG2 Player سخت افزاری بهره می برد که این موضوع یک ویژگی خوب و یک برگ برنده ای برای آن محسوب می شود .

2.    از سوی دو پلایر معروف ProgDVB و DVBDream پشتیبانی می شود که به همین خاطر به نظر می رسد پشتیبانی مناسبی از سوی پلایرها داشته باشد

3.    تا جایی که متوجه شده ام از BDA Driver برای نصب استفاده می کند و به همین خاطر برای نصب در سایر پلارها باید به دنبال گزینه های دارای BDA باشید

4.    در مورد نرم افزارها و نصب بر روی سیستم به نظر من پشتیبانی خوبی از سوی شرکت سازنده تا به حال وجود نداشته است که این از نقاط ضعف این کارت محسوب می شود .

5.    همانطور که توضیح داده شد قابلیت تبادل دیتا به صورت Online و Offline را دارد

6.     با توجه به ابعاد کوچک کارت و توضیحات سایر دوستان ، دارای تیونر سیلیکونی است که این موضوع هم از ویژگی های خوب این کارت به حساب می آید

7.    ابعاد این کارت همانطور که عنوان شده بسیار کوچک بوده که این موضوع نیز از ویژگی خوب آن است .

8.    دارای خروجی Loop نیز می باشد

9.    بعید می دانم دارای خروجی تلوزیون باشد

10.                      در سوال و جواب هایی که دارندگان این کارت کرده اند دیده ام که عنوان کرده اند :
 روی دریافت برخی از فرکانس ها مشکل دارد .
 ظاهرا ریموت کنترل این کارت روی پلایرهایی جز پلایر CD همراه این کارت کار نمی کند .

 

2. کارت sky star usb plus  کوچک و فشرده

 

 

Technisat SkyStar USB plus یک جعبه USB 2.0 فشرده و کوچک است که به منظور دریافت برنامه های رادیوئی و تلوزیونی دیجیتال ارسالی از ماهواره ها استفاده می شود و بر روی کامپیوترهای عادی یا Notebook نصب می شود . ابعاد این جعبه که به رنگ تیتانوم است تنها i10 cm x 7 cm x 2.5 cm است و داشتن وزن سبک ، آنرا برای مسافرت ایده آل ساخته است .

 

علاوه بر مزیت های مربوط به خارجی بودن این کارت ، SkyStar USB plus قادر است تا با اتصال به Technisat TV center ویژگی های جذاب بسیاری را فراهم آورد . مواردی همچون برنامه های جانبی به منظور تسهیل در نظم دادن به لیست شبکه های دلخواه یا Favourite Channel list .

 

در کنار موارد فوق ، سرویس اطلاعاتی برنامه ها قادر است تا از چند روز قبل ، پیش زمینه ای از برنامه های شبکه ها فراهم آورد . عملگر ضبط و پخش تصاویر شخصی  Personal Video recorder Function  نیز به شما امکان می دهد تا از پیش بر روند انتخاب ، برنامه ریزی و عملیات ضبط برنامه ها نظارت داشته باشید و آنها را بر روی hard سیستم خود ذخیره نمائید و این به معنای آن است که هیچگاه برنامه مورد نظر خود را از دست نخواهید داد . نرم افزار ویرایش تصاویر یا EVE v2 عملگر ویرایشی کاملی است که در مورد برنامه های ضبط شده بر روی hard سیستم قابل اعمال است ( مواردی همچون حذف آگهی ، افزودن Effect های ویژه ، عملگر ضبط در حالت DVD و بسیاری از موارد دیگر ) . از ویژگی های اضافی در نظر گرفته شده برای این کارت می توان از عملگر Video text ، Timeshift و عملگر تنظیم خواب یا Sleep Timer نام برد .

 

 

سیستم مورد نیاز

 

- Intel Pentium IIIن i733 MHz یا بالاتر
- Windows XP Home/Professionalا Service Pack 2 لازم است
 حداقل i256 MB RAM
- i64 MB فضای آزاد در hard
 حداقل i10 GB فضای آزاد در hard برای عملیات PVR
- CD-ROM drive یا DVD-ROM drive
 حداقل داشتن یک جای USB 2.0 interface
داشتن کارت صدایی که DirectX را پشتیبانی کند
 کارت گرافیک i3D پیشنهاد می شود (min. 64 MB)
نصب DirectX 9 یا بالاتر
نصب Acrobat Reader Version 5.x یا بالاتر

 

 

خصوصیات کلی و اجرایی

 

- دریافت شبکه های رادیوئی و تلوزیونی آزاد از طریق ماهواره
- شامل نرم افزار ویرایش تصاویر یا EVE
- مدیریت در تسهیل تنظیم برنامه های دلخواه ( Favourite ) به کمک Technisat TV center
- پوشش سرویس اطلاعاتی برنامه ها
- عملگر ضبط و پخش تصاویر شخصی یا PVR
- عملگر تنظیم زمان خواب یا Sleep-Timer
- عملگر Timeshift


اینترنت ماهواره ای ,
:: بازدید از این مطلب : 17312

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Novindade
ت : یک شنبه 16 تير 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان NovinDadeErtebat و آدرس novindade.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com